TAB

28 Haziran 2013 Cuma

Resimli Adam



Kitap: Resimli Adam
Orjinal Adı:The Illustrated Man
Yazar: Ray Bradbury
Yayıncı: İthaki Yayınları
Tür: Bilim Kurgu,Fantastik,Korku,Kısa Hikaye
Puanım: 8













Sonunda okuyabildim Resimli Adam'ı!Bu kitaba sıra gelmesini çok bekliyordum.Malum ustanın bize veda etmesinden üzerinden 1 yıl geçti ve 5 Haziran'dan beri "bu kitabı bir yere,bir aralığa sokup ustayı saygıyla anmam lazım bir daha diyordum" ve yaptım .Çok mutluyum.




Ray Bradbury'nin oldum olası  anlatım tarzını sevmişimdir.Çok sade bir dil kullanır ama anlattığı olaylar gerçekten düşünmeye ve düşündürmeye açıktır.Benim gördüğüm en iyi "son" yazarlarındandır.Ayrıca hikayelerinde başvurduğu korku ögeleri ile değişik tatları aynı anda almamızı sağlar ve bu kesinlikle hazımsızlığa yol açtırmadan yapar.

Bradbury'nin bu kitabı kısa öykülerinden oluşuyor.Önceden okuduğunuz Bradbury kitapları varsa bu öyküleri okurken bazen onların tadını hissedebiliyoruz,tekrardan hatırlıyoruz.Bradbury bu kitabında  öyle farklı konular işlemiş ki bir öyküde insani değerlerimizi sınarken ,diğer öyküde zaman yolculuğundaki karanlık bir senaryo bizi bekliyor oluyor.

Bu kitabın en sevdiğim noktası, klasik kısa öykü stilinin yaparken bunların aslında belli bir ana hikayeye dayandırılması oldu.Bu okuduğumuz öyküler,zaten kitabın ilk sayfalarından da anlayacağımız üzere "Resimli Adam" denen bir adamın vücudundaki her biri farklı bir olayı anlatan dövmeleri üstünden kurgulanmışlar.

Kısa öykü türündeki kitapların en hoşlaşmadığım bir  özelliği ise,her bir hikaye için  amaçlanan az sayfadan ötürü bazı hikayeler, klasik bir "son" olmadan, sözde bizim hayal gücümüze bırakır ama bunu  da genellikle eksik,tamamlanmamış(belki de ilerde uzatılıp kitap yazılabilecek)bir öykü olarak yapar.Neyse ki bu tür kopuk öyküler çok az sayıda.

Yaşamın her bir kesitindeki  duyguyu,düşünceyi,değerlerimizi bulabileceğiniz bu kitap, Bradbury'nin kurgusal zekasıyla birleşerek adeta karanlıktaki ses oluyor.İster istemez bizi içine çeken bu yapım kendimiz ve dünyamız hakkında farklı görüşlere tanık olmamızı sağlayacak cinsten bir yapıda  bizi karşılıyor.Kısaca bu kitabı rahatlıkla herkese öneriyorum.

-----Not: Yakma Zevki'ni de bir ara çıkartsam iyi olacak.
-----Not2:İthaki Bradbury'nin ölüm yıl dönümü anısına "Gölge Oyunu" adlı çeşitli yazarların Bradbury anısı için yazdığı Bradbury tarzı öyküleri içeriyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder