TAB

10 Haziran 2013 Pazartesi

"Saykodelik Oyun Olur Mu?"'nun cevabı: Hotline Miami

     AAA yapımlar bilindiği üzere  üst kalite yapımlardır fakat böyle olmalarına karşın çoğu,  oyun piyasasındaki bilindik kuralları kullanıp sadece bunları makyajlayarak önümüze koyuyor.Bir de kendine ait  düşünmeden oynayan ot kesimi yakaladılar mı seri yapmamak aptallık oluyor onlar için.

 Ben de arada kafam eser AAA oyunları bırakır , bağımsız yapımcıların sektöre ne gibi yenilikler kattığına bakmak isterim.Belki de bu oyunlarda istediğiniz grafikleri, sevdiğiniz tarzı bulamayabiliyorsunuz ama oyun piyasasına kattığı deneysel yenilikleri bu gibi oyunlarda görmek, düşük bütçeyle böyle  ruhlu oyunların olduğunu bilmek beni gerçekten çocuk gibi şen yapıyor.




 İşte tam bu noktada Drive filmi hakkında tekrardan forumları dolaşırken şu tarz bir yorum gördüm; "Drive'in oyunu çıkmış abi" .Tabi ağır fanı olarak oyunu hemen edindim ve denemeye koyuldum Hotline:Miami'yi (HM) . Daha menü ekranında beni öyle bir müzikle çarptı ki yeni oyuna başlamadan dinlemek farz oldu. Gerçekten 
HM'nin en güçlü yanlarından biri soundtracki.Haliyle bağımsız bir stüdyo olduğu için yine çoğu bilinmeyen (artık bilinen) grupların şarkılarından ince elenip sık dokuma yapılarak seçilmiş bir liste.Harikulade. Nerdeyse her bölüm için özenle seçilmiş ağır saykodelik, acid ve 80'ler disco tarzda şarkılarla adeta uyuşturucu  etkisi  yapmakta.


 Oynanış, örnek vermek gerekirse GTA 1 ve 2 "stage"'leştirilmiş hali.Her stage'de o bölüm başında seçtiğimiz ve farklı özelliklere sahip maskelerle başlayıp ister gizlilikle ister Allah Allah nidalarıyla(ki pek tavsiye etmiyorum) bölümleri tek tek geçiyoruz. Hikaye ise müziklere cuk oymuş. Sanki müziğin etkisi ile birlikte biz de kendimizi bile ikilemde bırakan sürreal olaylara,(?) tanık oluyoruz.

  Grafiğe pek önem veren birisi değilim, zaten H:M 'de grafik de aramayın.Şayet H:M'nin amacı da bu değil ,onun amacı bize eskiyi hatırlatmak,nostaljiyi yaşatmak.Hatta feysbuk'da bile şöyle bir reklamları var:





Toparlayacak olursak; Hotline :Miami'yi boşsanız bakmanız gereken bir oyundan çok , bu yılın kaçmazlarından olarak görüyorum."Indie" bir yapım olmasına rağmen çoğu AAA oyunun yapamadığını başarıyor.Hatta çok sevilmiş olacak ki devamı da yoldaymış ve seriyi bitirecekmiş.

Grafik/Sanat Dizaynı:80
Ses/Müzik:95
Oynanış:85
Atmosfer:95
NOT:89

Sevgiler
Abc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder